CURS 2016/2017

PRIMER TRIMESTRE

CONTINGUTS
Materials plàstics, petris i ceràmics
Representació gràfica

ACTIVITATS
Creació d’un dossier de classificació d’objectes plàstics.
Fabricació d’un plàstic natural.
Realització de fitxes de representació gràfica.

Disseny assistit per ordinador

                                      PÀGINES DE CONSULTA


 Materials plàstics:

                          Introducció als plàstics


els plàstics


                        Materials petris i ceramics





Tecniques de conformació de plastics


Tecniques de fabricacio industrial



                        Materials petris i de construcció, activitats


test de materials de construcció 



altre test
                                    

   
                                          EXPRESSIÓ GRÀFICA


                                    VISTES D'UN OBJECTE


 vistes 3D


 generar objecte


 obtenir objecte a partir de les vistes




 NORMALITZACIÓ


INSTRUMENTS DE MESURA

CALIBRE O PEU DE REI

EN AQUEST ENLLAÇ PODEM VEURE CM ES MESURA AMB EL CALIBRE

 COM MESUREM AMB EL CALIBRE

                                   
                                              SIMULACIÓ D'UN PEU DE REI

 PEU DE REI


A LA SEGÜENT PÀGINA, TROVAREU UNA EXPLICACIO AL ENLLAÇ "APLICACION PARA APRENDER A MEDIR"


 Aplicació per aprendre a mesurar


MICROMETRE


SIMULACIÓ DEL MICROMETRE


 SIMULACIO DE MESURES


ALTRA SIMULACIÓ






SEGON TRIMESTRE

Al segon trimestre els continguts seran:
 ELECTRICITAT, MAGNETISME I ELECTRÓNICA.
Les activitats:
-Identificar els valor de les resistències per el seu codi de colors.
-Realització de circuits simples amb resistències, per calcular magnituds elèctriques fonamentals; V,I,R.
-Control del sentit de gir d’un motor, mitjançant ret-les.
-Comprovació de les propietats dels materials semiconductors, el diode.
-Muntatge d’un detector de llum.
-Disseny i muntatge d’un robot senzill.

                  ASSOCIACIÓ DE RESISTÈNCIES
       En aquestos vídeos, teniu explicats una miqueta mes el concepte de associació de resistències.

 




   




                                 


                                           ACTIVITATS

1-Identificacio de resistències:
Els alumnes identifiquen els valors de les resistències d’acord amb un codi de colors:

Webs:
 A part de les indicades a la capçalera del blog:






 2-Realització de circuits elèctrics simples:

Amb els valors de les resistències calculats, els alumnes realitzen mesures del V, I i R en circuits semblants als següents:




I mitjançant el multímetre mesurar les intensitats i els voltatges.


3- Control d’aparells amb el retle.
El retle es un mecanisme que funciona mitjançant camps magnètics.

 A la  pàgina i han enllaços interessants.

Amb el retle podem controlar en sentit de gir d’un motor:



Els motors i els generadors també es fonamenten en els principis d’inducció:



     Les imatges contenen explicacions del funcionament de motors i generadors.





 4-ELECTRONICA:

                                     DIODES i TRANSISTORS

                                         
                                                             


   Els diodes son dispositius semiconductors, hi han de varius tipus:

                                                         
                                                  
                                                             A l'imatge hi ha un diode led.. 
        http://www.edu365.cat/eso/muds/tecnologia/led/#


 Alguns exercicis:


http://www.edu365.cat/eso/muds/tecnologia/problemes/diodes_transistors/diodes_transistors_a.htm                    http://www.edu365.com/eso/muds/tecnologia/problemes/diodes_transistors/index.htm
                                                           
                                         



 Els transistors:

                                                                                 http://www.youtube.com/watch?v=p0CY_AlPjiU

i no ens podem oblidar dels condensadors:


                                                                             http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=17008&p_num=3

         Activitat al taller amb transistor;  detector de foscor:



                                                    

                                             

                                           ROBOTICA
                                            

                                                      CUCABOT


Anem a construir un robotcucabot

En aquest curs veurem els elements mes simples de la robòtica i del control, dissenyarem i construirem dos robots diferents el fotótropo i el pegatortas....açi teniu l'enlllaç..


http://roble.pntic.mec.es/~jsaa0039/cucabot/
                 

Aquest any treballarem amb una placa impresa per al circuit electrònic:

Esquema electrònic del pegatortas:

 i el del fotótropo:

                                     



Els circuits en els components:

pegatortas:


i el fototropo:




LES TIC: TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ


                                                Un parell d'eixemples entendre el tema en general:

http://www.slideshare.net/Koldoparra/tecnologas-y-sistemas-de-comunicacion


https://www.sites.google.com/site/tecnologiaterceroeso/home/tema-12---tecnologia-de-la-comunicacion


                                              Si volem mes informació,com els apunts del llibre :

http://www.ieslaaldea.com/documentos/tecnologia/tecnocomunic01.pdf

                                                     I en esta altra direcció:
                  
             http://recursostic.educacion.es/secundaria/edad/4esotecnologia/quincena3/pdf/quincena3.pdf


Per començar l'informació mes detallada dels continguts:

Ones  electromagnètic:

http://blocs.xtec.cat/tecnologia/2012/04/23/ones-electromagnetiques/



 Espectre electromagnètic:

                                             

http://www.youtube.com/watch?v=ixwxOQf50kc


 Dispositius que intervenen en la comunicació:

                               Açi tindreu una série d'infografies pel que fa a com funcionen dispositius que intervenen en la comunicació:

                           EN GENERAL :


                                                            http://www.edu365.cat/aulanet/comfuncionen/
                               
                       


                      PER DISPOSITIUS:


                          http://www.consumer.es/tecnologia/infografias/?pagina=1


                    
                                                                                            http://youtu.be/DraoZ3VmETg



http://eltamiz.com/elcedazo/2008/08/31/am-fm-y-otras-modulaciones-del-monton/

http://www.sceu.frba.utn.edu.ar/dav/homovidens/frisina/RFrisina/Modulacion/modulaanimada.htm




 AL TERCER TRIMESTRE COMENÇEM AMB LES ENERGIES:


                               PRIMER TENIM QUE SABER COM OBTENIM L'ENERGIA ELECTRICA

GENERADOR:





UN ALTRE VIDEO EXPLICATIU 





                       EL FUNCIONAMENT BÀSIC DE TOTES LES CENTRALS EL TENIM AÇI:




 A les imatges hi han enllaços a simul·lacions de les centrals elèctriques com les que tenim al llibre:


CENTRALS TERMIQUES:

                                  CENTRALS TERMIQUES CONVENCIONALS:

 AIXI FUNCIONA UNA CENTRAL TERMICA


                                  UN ALTRA ANIMACIÓ:
                                       
                                   
ALTRE ESQUEMA D'UNA CENTRAL TERMICA



                                 CENTRALS TERMIQUES DE CICLE COMBINAT::


http://jhproject.net63.net/J.H.2009/JHcombinado.swf





http://almez.pntic.mec.es/jrem0000/dpbg/2bch-ctma/tema11/COMBINADA05.swf


CENTRALS NUCLEARS:


                                    Aquestes dos son unes fotos de reactors nuclears de fisió:

http://www.consumer.es/web/es/medio_ambiente/energia_y_ciencia/2005/08/02/144179.php
                                     

                                                               
http://almez.pntic.mec.es/jrem0000/dpbg/2bch-ctma/tema11/NUCLEAR01.swf




                               Aquesta altra imatge vos enllaçarà al Consell de Seguretat Nuclear

http://www.csn.es/index.php/es/?option=com_content&view=category&layout=blog&id=46&Itemid=62&lang=es




                            Existeix altra alternativa a la Fisió; la Fusió, açi teniu en generador nuclear de Fusió:



 http://www.solociencia.com/fisica/08042904.htm



 CENTRALS HIDROELECTRIQUES:

           
http://www.eitb.com/multimedia/infografias/Energia_hidroelectrica/Energia_hidroelectrica_es.swf



                                  Una imatge de les turbines d'una central:


http://www.consumer.es/web/es/medio_ambiente/energia_y_ciencia/2004/08/09/140155.php



                                     CENTRALS ELECTRIQUES NO CONVENCIONALS


APROFITAMENT DEL SOL; CENTRALS SOLARS I FOTOVOLTAIQUES:




                    LA TECNOLOGIA D'APROFITAMENT SOLAR EVOLUCIONA

               

                   
                                                 AMB COLECTORS SOLAR GEGANTS




                                                 TAMBE PER A L'ÙS DOMESTIC



ENERGIA EÓLICA                                                                                                                           



    LA BIOMASA:


http://www.consumer.es/web/es/medio_ambiente/energia_y_ciencia/2005/02/23/140203.php


                  
                   
                         COM FUNCIONA UNA CENTRAL TERMICA AMB BIOMASA





                       I PER A L'ÀMBIT DOMÈSTIC, TAMBÉ PODEM OBTRENIR ACS I CALEFACCIÓ

                      AÇI TENIM DOS CALDERES AUTOMATIQUES DE PELLETS, TAMBE HI HAN AMB CREMADORS EXTERIORS, COM LES CALDERES ACTUALS DE GASOIL:




                               

ENERGIA MAREOMOTRIU:


http://www.consumer.es/web/es/medio_ambiente/energia_y_ciencia/2005/02/23/140205.php


ENERGIA GEOTERMICA:

                                            
http://www.consumer.es/web/es/medio_ambiente/energia_y_ciencia/2004/11/19/140175.php
        
                  
                             PER A ÚS DOMÈSTIC TAMBE PODEM APROFITAR LA GEOTÈRMICA




                 





No hay comentarios:

Publicar un comentario